top of page
  • תמונת הסופר/תHillel Kobrovski

חדשנות בתחום התעסוקה: עשרה מיומנויות שצריך לשלוט בהם כדי להצליח בשוק העבודה בשנת 2020

עודכן: 18 ביולי 2021

10 מיומנויות שכל עובד חייב כדי לשגשג ב 2020 , אינפוגרפיקה נהדרת שמסכמת את המאמר מתוך האתר

Skills of the Future: 10 Skills You’ll Need to Thrive in 2020

שפורסם על ידי חברת הייעוץ של GUTHRIE-JENSEN

מתוך הכתבה שפורסמה באתר HRPortal:

הטכנולוגיה משתנה בקצב גובר והולך והיא משנה את עולם התעסוקה.

על פי מחקר של הפורום הכלכלי העולמי, מעל ל -5 מיליון משרות יוחלפו על ידי אוטומציה ורובוטים בשנים הקרובות.

מכוניות אוטונומיות יצמצמו את כמות הנהגים, צ'אטבוטים יחליפו את מרכזי התמיכה הטלפונית ואינטליגנציה מלאכותית (AI) תקבל בקרוב החלטות עבורנו. והשינויים הללו נכונים לא רק למשרות הזוטרות אלא נוגע גם לדרך שבה אנו מנהלים את הגיוס ומשאבי האנוש בארגונים.

לדוגמא – בכנס Israel HR Tech ב 5.2 יוצגו כלי בינה מלאכותית שיודעים לעשות סורסינג בצורה מדויקת ואוטומטית ומראיינת וירטואלית שמייתרת את הראיון האנושי של המגייסים והמנהלים.

חברת הייעוץ GUTHRIE-JENSEN הפכה את הניתוח המעמיק של הפורום הכלכלי העולמי לאינפוגרפיקה, מרתקת בעיני, המציגה את המיומנויות שיהפכו לחשובות בשוק התעסוקה החדש ואת 10 המשרות שתהיינה המבוקשות ביותר ל 2020.

בעידן של מכונות ואוטומציה דווקא הכישורים ה"אנושיים" יהפכו להיות בעלי ערך מכיוון שההנחה היא שיקח שנים עד שמכונות יוכלו לשכפל את היכולות הללו.

כישורים כגון היכולת לפתרון בעיות מסובכות, חשיבה ביקורתית, יצירתיות, יכולות ניהול, אינטליגנציה רגשית ויכולות משא ומתן יהפכו לקריטיים בעתיד הקרוב וחשוב להשקיע בעצמנו ולשלוט אותן.


קישור לכתבה :

http://www.hrportal.co.il/10-skills-every-employee-will-need-thrive-2020-infographic/?fbclid=IwAR2InoMXp8r-rY4HPvo645k_0L0lFkZKYaA_oh97ztWUrjXXycbylaPD0Lo

קישור לאתר עם הפוסט המקורי

https://guthriejensen.com/blog/skills-future-2020-infographic/


לסיכום

העתידן אלווין טופלר אמר ש"האנלפבתים של המאה ה -21 לא יהיו אלה שאינם יכולים לקרוא ולכתוב, אלא אלה שאינם יכולים ללמוד, לשכוח את שלמדו וללמוד מחדש" (The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn)

המהפכה התעשייתית הרביעית תשבש ענפים רבים ותהרוג מקומות עבודה רבים, אך אין היא בהכרח גורמת לאיום. השקעה במיומנויות הללו תהיינה רלוונטיות גם בעוד 5 או 10 שנים ותשאיר אותנו רלוונטיים גם בעידן של רובוטים ובינה מלאכותית.

וזה נכון גם כאשר אנו באים לגייס עובדים.


קל יחסית ללמוד יכולות טכניות, אך מיומניות כמו היכולת ללמוד, לפתור בעיות וגישה לאנשים הם אלה שיהיו הקריטיים יותר להצלחה בשוק העבודה העתידי.

124 צפיות0 תגובות
bottom of page