חדשנות כאסטרטגיה עסקית

העולם זז הרבה יותר מהר מאשר בעבר , עידן "אי הוודאות" מכתיב אסטרטגיה והתנהלות עסקית חדשה , כזאת שצריך לבחון ולתקף לעיתים קרובות.  

חזון , ערכים ואסטרטגיה עסקית ושיווקית התלויים על הקיר כפלקט , לא יקדמו את החברה לשום מקום . ההבדל בין חברה מצליחה לבין חברה נכשלת זה היכולת שלה להוציא לפועל את התוכנית האסטרטגית.

להוציא תוכנית אסטרטגית לפועל דורשת תוכנית פעולה ממוקדת שמבטיחה שהארגון כולו יקיים אותה מלמעלה למטה , תוכנית פעולה כזאת דורשת שמנכ"ל בעצמו יפקח ויבחן את מדדי ההצלחה ביישום כל השלבים בתוכנית הפעולה למימוש האסטרטגיה.

 

אחד המטרות החשובות ביותר בכל תוכנית אסטרטגית היא ניצול מקסימלי של הבידול העסקי או היתרון היחסי בתחום הפעילות של החברה , חברה שלא תמקד את תוכנית הפעולה שלה בבידול עסקי ממוקד , תשרוף זמן וכסף יקרים ולא תקצור הצלחה.

 

אחד הגורמים שמאפשרים מציאת בידול משמעותי הינה עידוד חדשנות וחופש הבעת דעה וחשיבה חופשית בתוך הארגון . המציאות חושפת שהרבה מנהלים מפספסים שהפוטנציאל הממשי לפיתוח חדשנות פורצת דרך, כזו שיכולה להוביל ליצירת ערך משמעותי ובידול עסקי , כבר נמצאת אצלם בעסק, אצל העובדים שחיים ונושמים את הפעילות העסקית של החברה , ובאחריות הנהלת החברה ליצור את התנאים המתאמים לחדשנות לצמוח.

 

חדשנות פורצת דרך שונה מהותית מדרך החשיבה של חדשנות לינארית הדוגלת בשינויים עקביים של פיתוחי מוצרים או שווקים חדשים.  

בעזרת תהליכים קצרים וממוקדים אפשר להגיע לתוצאות שיגרמו לשינוי מהותי , הן ביצירת תחרות עסקית והן בשורת הרווח של החברה

 

תפקידו של היועץ האסטרטגי  היא לעזור לחברה לגבש ולהוציא לפועל תוכנית אסטרטגית ישימה כך שמצד אחד תאפשר חדשנות ויזמות פנים חברתית ומאידך תעזור לבנות בידול עסקי משמעותי לחברה .

 

אשמח לצאת איתכם למסע וללוות אותכם להצלחה עסקית , השירותים אותם אני מציע לקהל לקוחותיי:

 

 

תהליכי חשיבה אסטרטגיים

 ✮ סקר עתידנות טכנולוגית : מחקר שוק ובנצ'מרק  טכנולוגי  ע"י בחינת הטכנולוגיות עליהן מתבססות  הפעילות העסקית  של החברה , והכנת דוח

     חיזוי של טרנדים טכנולוגים ותרחישים שצפויים להשפיע על הטכנולוגיות שברשות החברה.

✮  סקר כללי לבחינת תרחישים עתידיים לחברה : בחינת הגורמים הפנימיים והחיצוניים שעשויים להשפיע על התחום בו פועלת החברה .

✮  מחקרי שוק והפקת דוח טרנדים ומגמות טכנולוגיות , חברתיות , פוליטיות  וכלכליות שעשויים להשפיע על התחום הענפי בו פועלת החברה והצגתם

     בפני הדירקטורים \ צוות המנהלים בחברה , כדי לבחון כיוונים אפשריים בתוכנית האסטרטגית של החברה.

סיוע בהכנת תוכנית אסטרטגית עסקית ושיווקית לחברה

סיוע בבניית תוכנית פעולה אופרטיבית למימוש התוכנית האסטרטגית : מיפוי מצב קיים , תוכנית לביצוע שינויים ארגוניים , פיתוח פעילות עסקית

    חדשה בתוך החברה , שיתופי פעולה , בחינת מודלים למימון הפעילות החדשה , בחינת מדדים לבחינת ההצלחה של הפעילות החדשה , תחזוקה

    שוטפת ופיתוחים עתידיים לפעילות החדשה.

פיתוח יחידות חדשנות:

סיוע בהקמת מחלקת חדשנות בחברה מקצה לקצה : הכשרה מקצועית אישית וקבוצתית , גיוס צוות חדשנות לחברה , בניית תוכנית עבודה שנתית ,

    סיוע בפעילויות מקדמות חדשנות (הרצאות העשרה , מייטאפים , האקתונים , קמפיינים פנים חברתיים) , סיוע בפיתוח יזמות וחדשנות פנים חברתית,

    איתור קשיים ובעיות טכנולוגיות \ בתהליכים אשר דורשים את הסיוע של מחלקת החדשנות , סיוע בהוצאה לפועל של פרויקטים , עזרה בסיוע

    בקביעת מדדי הצלחה לפעילות העסקית כתוצאה מיוזמות של מחלקת החדשנות.

מנהל חדשנות כשרות ( Innovation Manager as a Service ) : ניהול \ השתתפות בצוות החדשנות בחברה כעובד קבלן בפרויקטים

    ספציפיים במשרה חלקית או במסגרת הסכם מסגרת \ בנק שעות.

 

 בכל שאלה או התייעצות אני עומד לרשותכם

 הילל קוברובסקי

 מרצה , טכנולוג  , מנטור ויועץ אסטרטגי לתחום הסייבר והחדשנות

 חוקר טרנדים ומגמות טכנולוגיות עתידות והשפעתם על האנושות

  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook Fersonal
  • Facebook Company Page
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
  • Mail
  • Mobile